mandag 31. oktober 2011

Til bruden med heng og uten

Klasisk brudebukett.

Vi har lagt en brudebukett med klasisk stil. Jeg fikk hvite roser.
Jeg har også lært å stifte roser som du ser på bildet.


Klasisk stil er:
Klare former
Få sorter
Materialene må kunne underordne seg formen-helhet-enhet
Blomstene må ligge hode til hode (men ikke for tett)
Symmetrisk.
Vise formen
Regelmessig rytme
Ingen kontrastbruk - harmoni framfor spenning
Idealisering framfor naturlige og geometriske former

Egne mål

Beregne forbruktet av råvarer til ulike oppdrag og kalkulere kostandene.

Grunngi og følge rutinar knytte til kvalitetssikring av kundehandsamling

Lage fagelige produkt i ulike stiler, utrykk og teknikke


Mål jeg har brukt
:P· planleggje, gjennomføre og vurdere eige grunnleggjande arbeid med ulike råvarer· eksperimentere med levande materiale og stilar, uttrykk, teknikkar og reiskapar· dokumentere, grunngi og vurdere eigen produksjon, knytt til kriteria for kvalitet, ønske frå kunden, helse, miljø og tryggleik, tid og økonomi· bruke verktøy, materiale og teknikkar på føremålstenleg og forsvarleg måte
PU · lage og bruke arbeidsteikningar, skisser og annan visuell informasjon


Egenvurdering:
Synes jeg fikk til den runde formen på selve buketten. Jeg glemte jo salal bladene også burde jeg gjøre noe mer med pansjetten men fikk ikke tid. Så jeg ble egentlig gangske fornøyd. Syns dette var veldig enkel oppgave.


Dekorativ brudebukett med heng
Jeg var på gruppe med Janne og Tonje med å lage en dekorativ dråpeformet brudebukett med heng
.
Det vi brukte
flora tape, blomster tråd, rosa nelliker og salal blad
vi tok å laget stiftting på salal bladene og blomstene også tok vi floratape på, etterpå tog vi det sammen til en bukett.


For å få til henget brukte vi sølvtråt så vi trådde hjerteranken ned og samma med lemoniumen.


Mål
Eksperimentere med og velge materialer og teknikker til ønsket prodikt og uttrykk i blomsterdekoratørfaget.
- Grunngi og følge rutinar knyttet til kvalitetsikring av kundehandsaming.




1 kommentar:

Blomstertua sa...

Kjempeflott. Fine kollasjer:))